توصيه سازمان سنجش براي پاسخ به سوالات كنكور
 
ریاضیات
آموزش ریاضیات دبیرستان
درباره وبلاگ


جلوی من قدم بر ندار، شايد نتونم دنبالت بيام. پشت سرم راه نرو، شايد نتونم رهرو خوبی باشم. کنارم راه بيا و دوستم باش
نويسندگان
یک شنبه 10 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 22:52 ::  نويسنده : عادل نقدی

توصيه سازمان سنجش براي پاسخ به سوالات كنكور

  جام جم آنلاين: با نزديك شدن به زمان آزمون سراسري، سازمان سنجش درباره نحوه تست‌زني در اين آزمون به كنكوري‌ها توصيه كرد سوالاتي كه تصادفي پاسخ داده مي‌شود، شانس موفقيت فرد را كمتر مي‌كند، چون هر پاسخ منفي، نمره‌اي منفي در پي دارد، بنابراين تا جايي كه امكان دارد از انتخاب پاسخ‌هاي تصادفي پرهيز كنيد.

به گزارش ايسنا از سازمان سنجش، داوطلبان در زمينه تست‌زني به حرف‌هاي عجيب و غريب اين و آن گوش نكنند و مطمئن باشند كه گزينه‌هاي صحيح از يك نمودار يا نظم خاصي پيروي نمي‌كند، پس فقط با اتكا به دانش و اطلاعات خود و اطمينان از درست بودن يك گزينه، گزينه مورد نظر را در برگه پاسخنامه علامت بزنند و از تكرار يك گزينه خاص يا به تناوب زدن گزينه‌ها خودداري كنند. نگراني را از خود دور كنيد با اطمينان خاطر و آرامش كامل در امتحان شركت كنيد، مثبت‌انديشي كنيد و همواره اين جملات را در ذهن خود تكرار كنيد كه: «من براي امتحان كاملا آماده‌ام و بخوبي از عهده آن بر مي‌آيم.»، نگراني را از خود دور كنيد و هرگاه احساس نگراني كرديد، چند نفس عميق بكشيد تا آرام شويد، قبل از امتحان نيز با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نكنيد. بهتر است بدانيد كه نگراني همچون يك بيماري مسري قابل سرايت به ديگران است. در ابتدا نگاهي گذرا به سوالات بيندازيد و بخش كوچكي از وقت خود را براي اين كار صرف كنيد. كلمات كليدي در سوالات را مشخص و براي پاسخ‌دادن به سوالات زمان‌بندي كنيد، در حالي كه سوالات را مي‌خوانيد، نكاتي را كه به ذهنتان مي‌رسد و مي‌تواند مفيد باشد، در كنار آنها يادداشت كنيد.

 ابتدا به سوالات ساده‌تر پاسخ دهيد و بعد به آنها كه نمره بيشتري دارند و سپس به ترتيب به سوالاتي پاسخ دهيد كه مشكل‌تر هستند، سعي كنيد كه از گزينه‌هاي طولاني فرار نكنيد، گزينه‌اي كه بررسي آن به ظاهر مشكل‌تر است، خيلي اوقات در تست‌هاي جست‌وجو‌ كردني همان گزينه جواب است. در جلسه آزمون خود را نبازيد بسياري از داوطلبان در جلسه آزمون اگر با چند سوال دشوار مواجه شوند، ناگهان دستپاچه مي‌شوند و نظم ذهني خود را از دست مي‌دهند و احساس مي‌كنند كه همه كنكور را از دست داده‌اند. اينگونه داوطلبان فكر مي‌كنند كه ديگران به همه سوال‌ها پاسخ مي‌دهند و فقط آنها هستند كه نمي‌توانند به سوال‌ها جواب دهند. متاسفانه اگر سوال‌هاي آزموني دشوار باشد، دانش‌آموزان قوي‌تر بيشتر آسيب مي‌بينند؛ چرا كه مي‌خواهند به تمام يا اكثر سوال‌ها پاسخ صحيح دهند؛ اما بد نيست بدانيد برخي از كساني كه در بهترين و دشوار‌ترين رشته‌هاي دانشگاهي قبول شده‌اند، در بعضي از درس‌ها نمره كمتر از 40 درصد به دست آورده‌اند. اگر ديديد كه نمي‌توانيد به چند سوال متوالي پاسخ دهيد، خود را نبازيد و مطمئن باشيد كه ديگران هم وضع شما را دارند، اعتماد به نفس داشته باشيد. داشتن روحيه، در هر مسابقه‌اي سرنوشت‌ساز است؛ از جمله در اين مسابقه علمي كه كنكور نام دارد بايد بر اعصاب خود تسلط داشته باشيد.

ترتيب جواب‌دادن به سوال‌ها را تغيير ندهيد اگر در يك درس تسلط بيشتري داريد، ترتيب جواب‌دادن به سوال‌ها را تغيير ندهيد، نظم و ترتيب سوالات در دفترچه آزمون‌ كاري سنجيده و فكر شده است و درس‌ها را به‌طور تصادفي پشت سرهم مطرح نمي‌كنند و در اين كار حتما صلاح دانش‌آموزان و داوطلبان در نظر گرفته مي‌شود؛ پس بهتر است كه شما هم به همان ترتيبي كه سوال‌ها در دفترچه مطرح شده است، به آنها پاسخ دهيد. مراقب باشيد بعضي از صفحات يا سوال‌ها را جا نيندازيد ممكن است پس از چند سوال دشوار چند سوال ساده پيدا كنيد. هر چقدر هم كه تعداد سوال‌هاي وقت‌گير يا دشوار زياد باشد، نگران نشويد و سوال‌هاي بعدي را با آرامش و به ترتيب بخوانيد تا سوال‌هاي ساده‌تر را بيابيد. پس از اين‌كه يك‌ بار سوالات هر درس را مطالعه كرديد و به سوال‌هاي ساده‌تر پاسخ داديد، فورا سوالات درس بعدي را آغاز كنيد.

پس از آن‌كه يك بار تست‌هاي تمام دروس را مطالعه كرديد، به ساعت خود نگاه كنيد و ببينيد چقدر از كل زمان كنكور باقي‌مانده است؛ تا همين‌جا موفقيت بزرگي نصيب شما شده است. تمام صفحات دفترچه سوالات را به‌خوبي بررسي كنيد و مراقب باشيد كه بعضي از صفحات يا سوال‌ها را فراموش نكرده باشيد. شماره تست‌ها را مطابقت دهيد پس از هر 5 يا 10 سوال يكبار، شماره تست‌ها را در دفترچه سوالات با شماره پاسخنامه مطابقت دهيد. اگر اين كار را نكنيد، ممكن است در پايان متوجه شويد كه شماره سوال دفترچه با شماره پاسخنامه مطابقت ندارد؛ در اين صورت دستپاچه مي‌شويد و يافتن محل تستي كه جابه‌جا زده‌ايد در ميان انبوه تست‌ها دشوار مي‌شود. تعدادي از داوطلبان در دفترچه به سوالات پاسخ مي‌دهند و در پايان جواب‌ها را به پاسخنامه منتقل مي‌كنند. اين روش خطرناك است و ممكن است وقت تمام شود و شما فرصت نكنيد جواب‌ها را به پاسخنامه انتقال دهيد، تمام سوالات را مرور كنيد و مطمئن شويد كه به همه سوالاتي كه مي‌دانستيد، پاسخ داده‌ايد.



embed src="http://www.koowee.org/games/swf/bowman.swf" quality="high" type="application/x-shockwave-flash" width="500" height="300"> Begin ParsTools.com Jalali Calendar Code -->
موضوعات
پیوندهای روزانه


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 375
بازدید کل : 65358
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1

خوش آمدید